Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Růžičková Veronika, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
The course is focused on acquiring knowledge in the field of early and pre-school education of children with visual impairment.
|
Learning activities and teaching methods
|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Projection (static, dynamic)
|
Learning outcomes
|
The course is focused on acquiring knowledge in the field of early and pre-school education of children with visual impairment.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
Oral exam, Written exam, Seminar Work
Fulfilment of subject requirements as stipulated by the teacher at the beginning of the semester
|
Recommended literature
|
-
Balunová, K., Heřmánková, D., & Ludíková, L. (2001). Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
FINKOVÁ, D., LUDIKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc, VUP.
-
Finková, D. (2011). Rozvoj hapticko-taktilního vnímání osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2011). Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2009). Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|