Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsahem předmětu je seznámit studenty s nabýváním jazykové kompetence v českém jazyce u dětí se sluchovým postižením předškolního věku. Přednášky jsou zaměřeny na specifika zvukové stránky mluvené řeči projevující se odlišnou respirací, fonací a artikulací. Obsahem předmětu je seznámení s faktory, které ovlivňují percepci psaného textu a seznámení s možnostmi aplikace konkrétních metod pro přípravu na nácvik základních čtenářských dovedností. Součástí předmětu je praktický nácvik vizuálně-motorických komunikačních systémů. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou osob se sluchovým postižením. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
RENOTIÉROVÁ, M., LUDIKOVÁ, L. a kol. (2003). Speciální pedagogika.. Olomouc, VUP.
-
SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie II.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
-
SOURALOVÁ, E. (2005). Surdopedie I.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
|