Předmět: Specifické poruchy učení

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Specifické poruchy učení
Kód předmětu USS/KPSPU
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Klasifikace, terminologie, etiologie a diagnostika specifických vývojových poruch učení. Možnosti speciálněpedagogické intervence především s ohledem na předškolní věk (riziko vzniku specifických poruch učení).

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Problematika terminologie, etiologie, symptomatologie, klasifikace a diagnostiky specifických vývojových poruch učení. Riziko specifických poruch učení.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • POKORNÁ, V. (1997). Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál.
  • Reifová, S. (2007). Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál.
  • Švancarová, D., & Kucharská, A. (2001). Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Praha: Scientia, pedagogické nakladatelství.
  • Zelinková, O. (2009). Poruchy učení. Zcela přeprac. a uprav. vyd.. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází