Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Urbanovská Eva, Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Klasifikace, terminologie, etiologie a diagnostika specifických vývojových poruch učení. Možnosti speciálněpedagogické intervence především s ohledem na předškolní věk (riziko vzniku specifických poruch učení).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Problematika terminologie, etiologie, symptomatologie, klasifikace a diagnostiky specifických vývojových poruch učení. Riziko specifických poruch učení.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
POKORNÁ, V. (1997). Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál.
-
Reifová, S. (2007). Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praha: Portál.
-
Švancarová, D., & Kucharská, A. (2001). Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Praha: Scientia, pedagogické nakladatelství.
-
Zelinková, O. (2009). Poruchy učení. Zcela přeprac. a uprav. vyd.. Praha: Portál.
|