Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
-
Priehradná Dušana, PaedDr.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teorie předmětu bude navázána na praktické zkušenosti studentů a získané materiály v průběhu speciálněpedagogických praxí. Student se v kurzu seznámí s okruhy práce s klientem v pomáhající profesi, pomoci a sociální kontroly, poradenství ve specifických podmínkách, vztahu s klientem, zásad a etiky práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Teorie předmětu bude navázána na praktické zkušenosti studentů a získané materiály v průběhu speciálněpedagogických praxí. Student se v kurzu seznámí s okruhy práce s klientem v pomáhající profesi, pomoci a sociální kontroly, poradenství ve specifických podmínkách, vztahu s klientem, zásad a etiky práce.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Drapela, V. J., Hrabal, V. a kol. (1995). Vybrané poradenské směry. UK, Praha.
-
Gabura, J. Pružinská, J. (1995). Poradenský proces. Praha: Slon.
-
HAWKINS. P., SHOHET, R. (2004). Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál.
-
KOPŘIVA, K. (1997). Lidský vztah jako součást profese. Praha : Portál.
|