Lecturer(s)
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Baslerová Pavlína, PaedDr.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
unspecified
|
Learning outcomes
|
This course theoretical and practical basis IEP is individualized programming and future personal, subjective and objective determinants IVP, teamwork, ethics in the preparation of IEP, IEP creation as the principle of focusing on quality of life, types of plans in terms of the time dimension and in terms of content, phasing and prognosis, co-operation with the client's choice and responsibility, opportunities and possibilities, the use of graphics in system monitoring, evaluation and implementation.
The outcomes of the subject are based on partial profile of the subject`s absolvent.
|
Prerequisites
|
unspecified
|
Assessment methods and criteria
|
unspecified
|
Recommended literature
|
-
Vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
-
VYHLÁŠKA Č. 72/2005 Sb o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních v platném znění.
-
VYHLÁŠKA Č. 73/2005 Sb o o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
-
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
-
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. (2009). Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H.
-
Talandová Markéta a Hana Lužná. Jak napsat individuální vzdělávací plán.
|