Předmět: Teorie a konstrukce IVP

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Teorie a konstrukce IVP
Kód předmětu USS/KNUIP
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Baslerová Pavlína, PaedDr.
Obsah předmětu
legislativní normy upravující tvorbu IVP: školský zákon č. 82/2016Sb. prováděcí vyhláška k zákonu aktuální stav úprav vzdělávacího programu pro žáky s LMP 2. obsah IVP dle přílohy prováděcí vyhlášky 3. provázanost IVP a ŠVP 4. formulář IVP 5. IVP a podpůrná opatření 6. role ŠPZ, školy a zákonného zástupce (zletilého žáka) v IVP 7. pravidla pro tvorbu, realizaci a vyhodnocení IVP ve školské praxi 8. plán pedagogické podpory - vzdělávací plán pro děti, žky a studenty s potřebou podpory v 1. stupni

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Obsahem předmětu Teoretická a praktická východiska IVP je Individualizované plánování a plánování osobní budoucnosti, subjektivní a objektivní determinanty IVP, týmová spolupráce, etika při přípravě IVP, tvorba IVP jako principu zaměřeného na kvalitu života, druhy plánů z hlediska časové dimenze a z hlediska obsahu, etapizace a prognóza, spolupráce s klientem, jeho výběr a zodpovědnost, příležitosti a možnosti, využití grafických prvků v systému kontroly, hodnocení a realizace.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
  • VYHLÁŠKA Č. 72/2005 Sb o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních v platném znění.
  • VYHLÁŠKA Č. 73/2005 Sb o o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
  • Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
  • JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. (2009). Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H.
  • Talandová Markéta a Hana Lužná. Jak napsat individuální vzdělávací plán.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr