Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Baslerová Pavlína, PaedDr.
|
Obsah předmětu
|
legislativní normy upravující tvorbu IVP: školský zákon č. 82/2016Sb. prováděcí vyhláška k zákonu aktuální stav úprav vzdělávacího programu pro žáky s LMP 2. obsah IVP dle přílohy prováděcí vyhlášky 3. provázanost IVP a ŠVP 4. formulář IVP 5. IVP a podpůrná opatření 6. role ŠPZ, školy a zákonného zástupce (zletilého žáka) v IVP 7. pravidla pro tvorbu, realizaci a vyhodnocení IVP ve školské praxi 8. plán pedagogické podpory - vzdělávací plán pro děti, žky a studenty s potřebou podpory v 1. stupni
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Obsahem předmětu Teoretická a praktická východiska IVP je Individualizované plánování a plánování osobní budoucnosti, subjektivní a objektivní determinanty IVP, týmová spolupráce, etika při přípravě IVP, tvorba IVP jako principu zaměřeného na kvalitu života, druhy plánů z hlediska časové dimenze a z hlediska obsahu, etapizace a prognóza, spolupráce s klientem, jeho výběr a zodpovědnost, příležitosti a možnosti, využití grafických prvků v systému kontroly, hodnocení a realizace.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Vyhláška č. 27/2016 o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
-
VYHLÁŠKA Č. 72/2005 Sb o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních v platném znění.
-
VYHLÁŠKA Č. 73/2005 Sb o o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
-
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
-
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. (2009). Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H.
-
Talandová Markéta a Hana Lužná. Jak napsat individuální vzdělávací plán.
|