Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Absolvent kurzu dostane vhled do problematiky speciálněpedagogické intervence v raném věku s ohledem na specifické požadavky jednotlivých postižení a typů rodinného či institucionální zázemí dítěte s postižením. Získá přehled v oblasti metod a forem práce zaměřených dle uvedených specifik. Předmět bude propojen s aktuální praxí studentů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Absolvent kurzu dostane vhled do problematiky speciálněpedagogické intervence v raném věku s ohledem na specifické požadavky jednotlivých postižení a typů rodinného či institucionální zázemí dítěte s postižením. Získá přehled v oblasti metod a forem práce zaměřených dle uvedených specifik. Předmět bude propojen s aktuální praxí studentů.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
HOLMANNOVÁ, J. (2005). Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: SEPTIMA.
-
HRUBÝ, J. (1998). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II.díl. Praha: FRPSP.
-
HRUBÝ, J. (1999). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I.. Praha: FRPSP.
-
Klenková, J. a kol. (2007). Terapie v logopedii. Brno, MU.
-
Květoňová - Švecová, L. (2004). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido.
|