Předmět: Teorie a praxe speciální pedagogiky raného věku 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Teorie a praxe speciální pedagogiky raného věku 1
Kód předmětu USS/KNRV1
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Absolvent kurzu dostane vhled do problematiky speciálněpedagogické intervence v raném věku dítěte s postižením. Metody a formy práce, popis cílové skupiny, specifické podmínky poradenských aktivit v rodině i společném zařízení. Normy, zásady, standardy práce budou předmětem zájmu z hlediska speciální pedagogiky. Studenti se seznámí se specifickými podmínkami práce v rodině s dítětem s postižením v raném věku. Předmět přinese i propojení poznatků s aktuální praxí studentů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Absolvent kurzu dostane vhled do problematiky speciálněpedagogické intervence v raném věku dítěte s postižením. Metody a formy práce, popis cílové skupiny, specifické podmínky poradenských aktivit v rodině i společném zařízení. Normy, zásady, standardy práce budou předmětem zájmu z hlediska speciální pedagogiky. Studenti se seznámí se specifickými podmínkami práce v rodině s dítětem s postižením v raném věku. Předmět přinese i propojení poznatků s aktuální praxí studentů.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • HOLMANNOVÁ, J. (2005). Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha: SEPTIMA.
  • HRUBÝ, J. (1998). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu II.díl. Praha: FRPSP.
  • HRUBÝ, J. (1999). Velký ilustrovaný průvodce neslyšících nedoslýchavých po jejich vlastním osudu I.. Praha: FRPSP.
  • Klenková, J. a kol. (2007). Terapie v logopedii. Brno, MU.
  • KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. (2004). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku.. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr