Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem predmětu je seznámení se základní terminologií ve speciální pedagogice, charakteristika některých nejčastějších typů postižení /zraková, sluchová, řečová, pohybová, mentální, poruch chování/. Žáci se specifickými poruchami učení a chování. Záchvatovitá onemocnění dětského věku. Komplexní rehabilitace nejčastějších postižení a onemocnění, výchova jako její součást.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem predmětu je seznámení se základní terminologií ve speciální pedagogice, charakteristika některých nejčastějších typů postižení /zraková, sluchová, řečová, pohybová, mentální, poruch chování/. Žáci se specifickými poruchami učení a chování. Záchvatovitá onemocnění dětského věku. Komplexní rehabilitace nejčastějších postižení a onemocnění, výchova jako její součást.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Jesenský, J. (2000). Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové.
-
Ludíková, Renotiérová. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc UP.
-
Pipeková, a kol. (2006). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.
|