Název předmětu | Edukační přístupy k dětem s SVP 1 |
---|---|
Kód předmětu | USS/KJEV2 |
Organizační forma výuky | Konzultace |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Osvojit si hlavní didaktické a metodické zásady, metody a základní diagnostické a intervenční techniky pro práci s dětmi předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na senzorické typy zdravotního postižení a kulturně-jazykovou diverzitu. - Seznámit se s metodami prevence a osvěty a stimulace vývoje se speciálními vzdělávacími potřebami v PŠK věku u výše uvedených skupin dětí se speciálními vzdělávacími potřebami - Uplatnit poznatky získané ve cvičení s ohledem na variabilitu speciálních vzdělávacích potřeb předškolních dětí. Tématické okruhy: Cíle didaktiky a metodiky práce s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku - základní principy, specifické logopedické přístupy. Aktuální trendy v porovnání se současností. Edukační postupy, metody a techniky pro základní intervenci a stimulaci vývoje dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku obecně. Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci na senzorické typy zdravotního postižení (sluchové a zrakové)a kulturně-jazykovou diverzitu. Využití přístrojové techniky a speciálních pomůcek v předškolním věku v rámci základní intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. Motivační a stimulační pomůcky. Alternativní a augmentativní komunikace v předškolním věku.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro mateřské školy (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |