Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
-
Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Olejníčková Jana, Mgr. Ph.D.
-
Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní vymezení pojmů - prevence, primární, sekundární a terciální prevence, rizikové chování, rizikové skupiny, rizikoví jednotlivci, sociálně patologické jevy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Základní vymezení pojmů - prevence, primární, sekundární a terciální prevence, rizikové chování, rizikové skupiny, rizikoví jednotlivci, sociálně patologické jevy. Deprivace a subdeprivace, základní psychické potřeby , problematika ústavní výchovy. Děti ohrožené prostředím - zanedbávané, týrané, sexuálně zneužívané. Hyperaktivní dítě možnosti práce s ním v podmínkách MŠ. Agrese a agresivita, příčiny, projevy, diagnostika, možnosti intervence a prevence v podmínkách předškolního zařízení. Spolupráce MŠ a dalších institucí - rodina, PPP, SPC, SVP, OSPOD, atd. Motivační nástroje jako prevence rizikového chování v podmínkách předškolního vzdělávání.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
HUTYROVÁ, M. (2006). Etopedie pro výchovné pracovníky. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kuja, J., Floder, J. (1989). Etopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Vojtová, V. (2005). Přístupy k poruchám emocí a chování v součastnosti. Brno: Masarykova univerzita.
|