Předmět: Pedagogické praktikum 1

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Pedagogické praktikum 1
Kód předmětu USS/KJEP1
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kučera Pavel, Mgr. BcA. Ph.D.
  • Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem exkurzí do mateřských škol pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami je seznámení se základními edukačními trendy, reedukačními a kompenzačními technikami nezbytnými při řešení speciálněpedagogických situací v průběhu edukace dětí se speciálními potřebami. Exkurze poskytnou příležitost prakticky se seznámit se specifiky speciálněpedagogické diagnostiky a diferenciální diagnostiky v předškolním věku, aplikací základních kompenzačních a protetických pomůcek, organizací provozu a materiálně technickým vybavením mateřských škol zajišťujících péči o děti s různým druhem a stupněm postižení.

Studijní aktivity a metody výuky
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Cílem exkurzí do mateřských škol pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami je seznámení se základními edukačními trendy, reedukačními a kompenzačními technikami nezbytnými při řešení speciálněpedagogických situací v průběhu edukace dětí se speciálními potřebami. Exkurze poskytnou příležitost prakticky se seznámit se specifiky speciálněpedagogické diagnostiky a diferenciální diagnostiky v předškolním věku, aplikací základních kompenzačních a protetických pomůcek, organizací provozu a materiálně technickým vybavením mateřských škol zajišťujících péči o děti s různým druhem a stupněm postižení.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • LUDÍKOVÁ, L. RENOTIÉROVÁ, M. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází