Předmět: Introductin to Special Education

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Introductin to Special Education
Kód předmětu USS/KJEAZ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem předmětu je prohloubení poznatků studentu v oblastech speciální pedagogiky s důrazem na specifika projevů jednotlivých postižení v raném a předškolním věku. Důraz je kladen zejména na vliv postižení či narušení v oblasti vývoje dítěte, jeho osobnosti a schopností potřebných k výchově a ve vzdělávání. Zaměření taktéž na specifika diagnostického procesu, poradenství pro rodinu dítěte s postižením a rehabilitaci v předškolním období a jejich přepojení s výchovou v MŠ.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
The aim of the subject is to introduce students into the scientific field of special education, the discipline concentrates on terminology, historical development and contemporary concept of special education.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Jesenský, J. (2000). Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové.
  • Ludíková, Renotiérová. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc UP.
  • Pipeková, a kol. (2006). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr