Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je prohloubení poznatků studentu v oblastech speciální pedagogiky s důrazem na specifika projevů jednotlivých postižení v raném a předškolním věku. Důraz je kladen zejména na vliv postižení či narušení v oblasti vývoje dítěte, jeho osobnosti a schopností potřebných k výchově a ve vzdělávání. Zaměření taktéž na specifika diagnostického procesu, poradenství pro rodinu dítěte s postižením a rehabilitaci v předškolním období a jejich přepojení s výchovou v MŠ.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
The aim of the subject is to introduce students into the scientific field of special education, the discipline concentrates on terminology, historical development and contemporary concept of special education.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Jesenský, J. (2000). Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové.
-
Ludíková, Renotiérová. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc UP.
-
Pipeková, a kol. (2006). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.
|