Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem disciplíny je podání uceleného pohledu na postavení speciálněpedagogického poradenství v kontextu poradenských služeb pro jedince se specifickými potřebami. Teorie poradenství, soudobé pojetí v kontextu zahraničních modelů a platné legislativy. Cíle, metody a prostředky speciálněpedagogického poradenství. Rýmovost speciálně pedagogického poradenství. Specifika speciálněpedagogického poradenství v období raného dětství a v předškolním věku. Organizační struktura speciálněpedagogického poradentcví od narození až po vstup do ZŠ - raná intervence, speciálněpedagogická centra. Pojetí speciálněpedagogických center, metody práce, organizace, spolupráce s MŠ a rodinou. Poradce- osobnostní vybavení, rizika práce, s další vzdělávání, spolupráce s ostatními odborníky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
The complex review of counseling in special education in the field of counseling for persons with special needs will be introduced, concentrating on theoretical and also practical aspects of counseling, the relevant legislation, the specifics of counseling aimed at the families with children at early and pre-school age and at children themselves, etc.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
LUDÍKOVÁ, L. RENOTIÉROVÁ, M. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: UP.
-
MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
-
Vašek, Š. (2004). Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: Sapientia.
|