Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní vymezení pojmů - prevence, primární, sekundární a terciální prevence, rizikové chování, rizikové skupiny, rizikoví jednotlivci, sociálně patologické jevy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
The aim of the discipline is for the students to become acquainted with the broad issue of bio-psycho-social risks at childhood. Special attention is paid to following issues: a deprivation and sub-deprivation, basic psychological needs, an institutional upbringing, a syndrome CAN, an ADHD and ADD syndrome, etc.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
HUTYROVÁ, M. (2006). Etopedie pro výchovné pracovníky. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Kuja, J., Floder, J. (1989). Etopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Vojtová, V. (2005). Přístupy k poruchám emocí a chování v součastnosti. Brno: Masarykova univerzita.
|