Vyučující
|
-
Baslerová Pavlína, PaedDr.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Definice speciálních vzdělávacích potřeb s důrazem na období předškolního věku. Stručná charakteristika a terminologické vymezení jednotlivých typů, stupňů a jejich symptomů (mentální postižení, somatická a senzorická postižení, kombinovaná postižení, narušená komunikační schopnost, specifické vývojové poruchy učení). Specifika výchovy dětí mimořádně nadaných - didaktické možnosti v rámci předškolních zařízení či individualizované výuky, využití didaktických pomůcek a počítačové techniky. Zpracování návrhu didaktického přístupu zadaného problému u dítěte s vybraným typem speciálních vzdělávacích potřeb v předškolním věku. Kontrola formou zápočtu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
The discipline aims at determination of special educational needs with respect to children of pre-school age. The specific aspects of the work with exceptionally gifted children of pre-school age will be presented.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
GARDNER,H. (1999). Dimenze myšlení.. Praha: Portál.
-
LAZNIBATOVÁ, J. (2001). Nadané dieťa, jeho vývin, vzdelavanie a podporovanie.. Bratislava: Iris.
-
MAREŠ, J. (1998). Styly učení žáků a studentů.. Praha: Portál.
|