Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní orientace v deseti okruzích narušení komunikační schopnosti, pojem a předmět oboru, nástin historiografie, postavení v systému věd, odborná terminologie, pojetí a preference jazykových rovin. Hlavní systém organizace logopedické péče v České republice a v zahraničí pro děti předškolního věku. Ontogeneze řeči - základní etapy vývoje a jejich stimulace. Období fyziologických obtíží v řeči. Deficity dílčích funkcí a základní vstup do specifických poruch učení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Introduction to the speech and language therapy as an autonomous science, a study program and profession.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Jedlička, I.; Škodová, E. (2007). Klinická logopedie. Praha: Portál.
-
Lechta, V. (1990). Logopedické repetitórium: teoretické východiská súčanej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou. Bratislava: SPN.
-
Peutelschmiedová, A.; Vitásková, K. (2005). Logopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
|