Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky komunikace dětí i dospělých osob se sluchovým postižením a výuka základů vizuálně-motorických komunikačních systémů používaných v komunikaci sluchově postižených - jednoruční i dvouruční prstovou abecedou, českým znakovým jazykem a znakovanou češtinou.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
The aim of the subject is to introduce to students specifics of communication of deaf and hearing impaired persons and also to teach them basic practical skills in the communication techniques for the deaf and hearing impaired (a finger spelling, Czech sign language, signed Czech language).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
LANGER, J., PTÁČEK, V. (2005). Znaková zásoba českého znakového jazyka (Výukové CD-ROMy). Olomouc.
-
POTMĚŠIL, M. (1992). Prstová abeceda. Praha: FRPSP.
-
RŮŽIČKOVÁ, M. (1998). Znakuj, znakujme, znakujte.. ASNEP.
|