Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Souralová Eva, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem disciplíny je základní vhled do problematiky speciálněpedagogické disciplíny surdopedie, který je předpokladem pro stanovení obecných základů a teoretických východisek pro práci s dítětem se sluchovým postižením předškolního věku. Obsahová stránka výuky zahrnuje surdopedickou terminologii, vysvětlení obecných audiologických termínů nezbytných pro orientaci v surdopedické problematice, historický i současný pohled na edukaci dětí se sluchovým postižením. Předmět podává přehled způsobů dorozumívání, které umožňují dítěti se sluchovým postižením předškolního věku získat komunikační kompetence, charakteristiku a aplikaci základních kompenzačních pomůcek a specifika současného systému institucionální péče o sluchově postižené.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
The aim of the discipline is to introduce to students the basic issues related with the special education of persons with hearing impairments as the basis for practical work with children with hearing impairment at early and pre-school age.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KRAHULCOVÁ, B. (2002). Komunikace sluchově postižených. Praha: Karolinum.
-
POTMĚŠIL, M. (2003). Čtení k surdopedii. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
PULDA, M. (1992). Surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého.
|