Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je frekventanty nejen seznámit s takovými způsoby odborného a cíleného jednání terapeuta s klienty, jež směřují od odstranění či zmírnění nežádoucích potíží, nebo odstranění jejich příčin, k jisté prospěšné změně, ale současně je zařadit do kontextu speciálněpedagogické péče o handicapované děti předškolního věku. Po stránce obsahové bude především kladen důraz na teorii a metodologii vybraných terapeutických přístupů (vhodných pro uvedenou věkovou kategorii) a na jejich aplikaci u různých diagnostických skupin. Součástí bude rovněž konkrétní výcvik frekventantů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
The students will be introduced to the expressive techniques focused on music, sound, and movement, that are useful in the cross-disciplinary techniques such as music therapy, art and drama therapy, or biblio-therapy. The discipline focuses partially on practical application of the techniques which can be used with children at pre-school age.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KANTOR, J., LIPSKÝ, M., WEBER, J. (2009). Základy muzikoterapie. Praha: Grada.
-
Rubin,J.A. Artetherapy (approaches).
|