Předmět: Inkluzivní pedagogika 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Inkluzivní pedagogika 2
Kód předmětu USS/KINP2
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Studenti se naučí přistupovat k různým typům rovných příležitostí s ohledem na různé typy speciálních vzdělávacích potřeb, používat praktické dovednosti inkluzivního přístupu ve třídě MŠ, identifikovat formy tzv. netypického chování a komunikace u dětí předškolního věku, používat metody paralelních a dalších inkluzivních didakticky orientovaných výukových metod, doporučit poradenské služby zaměřené na inkluzi žáků z heterogenního prostředí. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: odlišovat základní příznaky inkluzivních obtíží v kontextu dítěte i učitele mateřské školy, používat praktické dovednosti inkluzivního přístupu ve třídě MŠ, identifikovat formy odlišné neverbální komunikace u dětí předškolního věku, používat metody paralelních a dalších inkluzivních didakticky orientovaných výukových metod, doporučit poradenské služby zaměřené na inkluzi žáků z heterogenního prostředí, kooperovat s dalšími odborníky participujícími na inkluzivním přístupu, aplikovat základní podpůrná opatření v inkluzi. Témata Metody inkluzivní pedagogiky - specifika inkluzivního vzdělávání v kontextu vybraných typů speciálních vzdělávacích potřeb. Inkluzivní metody výuky v MŠ. Identifikace projevů selhání inkluzivního pedagogického přístupu. Náměty pro diskusi inkluzivní didaktiky v kontextu předškolního věku a přípravy na vstup do primární stupně školy. Analýza inkluzivních případů dobré praxe v rámci zkušeností ČR a EU. Inkluzivní strategie na úrovni mateřské školy ve vztahu ke komunitě rodičů a lokálních obyvatel. Stimulování a plánování osobnostního rozvoje dětí v inkluzi ve vztahu k přechodu na úroveň základní školy.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr