Předmět: Edukační přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Edukační přístupy k dětem se speciálními vzdělávacími potřebami 2
Kód předmětu USS/KEDP2
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Studenti si osvojí vybrané edukační přístupy uplatnitelné v předškolním vzdělávání u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Zvláštní pozornost bude věnována problematice péče o dítě se senzorickým postižením, poruchami autistického spektra a dalším typům speciálně vzdělávacích potřeb. Budou také seznámeni s profesním uchopení problematiky multikulturalismu a jazykové odlišnosti a různorodosti a AAK. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: osvojit si hlavní didaktické a metodické zásady, metody a základní diagnostické a intervenční techniky pro práci s dětmi předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na senzorické typy zdravotního postižení a kulturně-jazykovou diverzitu, seznámit se s metodami prevence a osvěty a stimulace vývoje se speciálními vzdělávacími potřebami v PŠK věku u výše uvedených skupin dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, uplatnit poznatky získané ve cvičení s ohledem na variabilitu speciálních vzdělávacích potřeb předškolních dětí. Témata: Cíle didaktiky a metodiky práce s dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku - základní principy, specifické logopedické přístupy. Aktuální trendy v porovnání se současností. Edukační postupy, metody a techniky pro základní intervenci a stimulaci vývoje dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku obecně. Didaktické a metodické postupy, metody a techniky pro základní intervenci na senzorické typy zdravotního postižení (sluchové a zrakové) a kulturně-jazykovou diverzitu. Využití přístrojové techniky a speciálních pomůcek v předškolním věku v rámci základní intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v předškolním věku. Motivační a stimulační pomůcky. Alternativní a augmentativní komunikace v předškolním věku (AAK).

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr