Course: Inclusive pedagogy for music therapists

» List of faculties » PDF » USS
Course title Inclusive pedagogy for music therapists
Course code USS/KCINP
Organizational form of instruction Lecture + On-line Activities
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Vitásková Kateřina, prof. Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming)
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
Student performance, Written exam

- Active participation in the course - Final written test (conducted in the LMS Moodle platform)
Recommended literature
  • GARGIULO, R. M. (2012). Special education in Contemporary Society 4. And Introduction to Exceptionality..
  • HÁJKOVÁ, V. & STRNADOVÁ, I. (2010). Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada.
  • HUTYROVÁ, M. & ZEDKOVÁ, V. (Eds.). (2013). Speciální a inkluzivní vzdělávání a role speciální pedagogiky. Sborník z XIII. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a I. Tyflopedické konference.. Olomouc: VUP.
  • LECHTA, V. a kol. (2012). Výchovný aspekt inkluzívnej edukácie a jeho dimenzie. Bratislava: Iris.
  • LECHTA V. (Ed.). (2010). Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál.
  • LECHTA, V. (Eds.). (2011). Inkluzívna edukácia ako multidimenzionálny výchovný problém. Bratislava: Iris.
  • LECHTA, V. (Eds.). (2010). Transdisciplinárne aspekty inkluzívnej pedagogiky. Transdisciplinäre Aspekte der Inklusiven Pädagogik.. Bratislava: EMIT.
  • MICHALÍK, J. a kol. (2012). Katalog posuzování míry speciálních vzdělávacích potřeb část I. (hmotněprávní a procedurální standardy, dokumentace a vybrané vzory v činnosti SPC).. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • MICHALÍK J. a kol. (2012). Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižených. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • PANČOCHA, K. & VÍTKOVÁ. M. (2013). Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Music therapy (NA19) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Music therapy (NA24) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Music therapy (NA25) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Music therapy (NA22) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Music therapy (NA20) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer
Faculty: Faculty of Education Study plan (Version): Music therapy (NA23) Category: Pedagogy, teacher training and social care 2 Recommended year of study:2, Recommended semester: Summer