|
Lecture, Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Observation, Demonstration, Activating (Simulations, Games, Dramatization)
|
-
BAXTER, H. T., BERGHOFER, J. A., MACEWAN, L., NELSON, J., PETERS, K., & ROBERTS, P. (2007). The Individualized Music Therapy Assessment Profile. London: Jessica Kingsley Publishers.
-
BRUNK, B. K., & COLEMAN, K. A. (2000). Development of a special education music therapy assessment process.. Music Therapy Perspectives, 18(1), 59?68.
-
BRUNK, B. K., & COLEMAN, K. A. (1999). Special Education Music Therapy Assessment Process Handbook. Grapevine, TX: Prelude Music Therapy.
-
CRIPPS, C., TSIRIS, G., & SPIRO, N. (Eds.). (2016). Outcome measures in music therapy: A resource developed by the Nordoff Robbins research team. London: Nordoff Robbins Centre.
-
CHASE, K. M. (2004). Music therapy assessment for children with developmental disabilities: A survey study.. Journal of Music Therapy, 41(1), 28-54.
-
KANTOR, J. (2016). Umělecké terapie a hodnocení založená na umění. In J. KANTOR, et al., Společné a rozdílné v uměleckých (kreativních) terapiích (s. 164-292).. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
-
LIPSKÝ, M. (2014). Hudební komunikace, projekce a analogie v muzikoterapeutické praxi u dětí se zdravotním postižením (Disertační práce).. Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze.
-
SABBATELLA, P. L. (2004). Assessment and Clinical Evaluation in Music Therapy: An Overview from Literature and Clinical Practice. Music Therapy Today, V(1).
|