Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína je zaměřena na terapeutické přístupy uplatnitelné u dospělých osob s postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína je zaměřena na vymezení, teoretická východiska, terminologii a metodologii arteterapie a některých dalších vybraných psychoterapeutických metod. Metodická část frekventatnty seznamuje s možnostmi praktického využití technik jednotlivých terapií (např. uměleckých terapií, činnostních terapií, terapií hrou, terapií s využitím zvířat apod.) zejména při práci s dospělými se specifickými potřebami.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
& Velemínský, M. (2007). Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona.
-
CAIATIOVÁ, M., DELAČOVÁ, S. a MÜLLEROVÁ, A. (1994). Volná hra. 1. vyd.. Praha: Portál.
-
Müller, O. (2013). Expresivní terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
VALENTA, M. (1998). Dramika pro speciální pedagogy. Olomoc: UP.
-
VALENTA, M. (2006). Rukověť dramaterapie a teatroterapie. Olomouc: UP.
|