Vyučující
|
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
-
Pryč Krahulcová Kristýna, Mgr. Ph.D.
-
Maštalíř Jaromír, Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Studenti budou seznámeni s problematikou socializace u osob s postižením, představeny budou základní pojmy a dále bude objasněna oblast edukace a pracovního začlenění osob s postižením. Výuka bude zaměřena také na volnočasové aktivity a partnerský život osob s postižením. V neposlední řadě bude výuka věnována tématu komunikace s osobami s postižením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování disciplíny by studenti měli být schopni: - popsat a objasnit proces socializace jedinců s postižením, - definovat rozdíly mezi inkluzivními a integrativními trendy v dané oblasti, - posoudit možnosti edukace a pracovního začlenění osob s postižením, - popsat a interpretovat problematiku rodinných a partnerských vztahů v kontextu socializace těchto osob, - znát zásady komunikace s lidmi s postižením.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozhovor
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
GRECMANOVÁ, H., NEUMEISTER, P. (ed.). (2008). Akční pole sociální práce - metodická příručka.. Olomouc: Votobia.
-
Kopřiva, J. (2016). Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální pedagogické a zdravotnické profese.. Praha: Portál.
-
Novosad, L. (2009). Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním. Praha: Portál.
-
VÁGNEROVÁ, M. (2008). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
-
VAŠŤATKOVÁ, J., VYHNÁLKOVÁ, P. (ed.). (2008). Moderní trendy ve speciální pedagogice s přesahem do sociální sféry.. Olomouc: Hanex.
-
VÍTKOVÁ, M. (ed.). (2004). Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido.
|