Předmět: Speciálněpedagogické poradenství

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Speciálněpedagogické poradenství
Kód předmětu USS/JESP
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem disciplíny je podání uceleného pohledu na postavení speciálněpedagogického poradenství v kontextu poradenských služeb pro jedince se specifickými potřebami. Teorie poradenství, soudobé pojetí v kontextu zahraničních modelů a platné legislativy. Cíle, metody a prostředky speciálněpedagogického poradenství. Rýmovost speciálně pedagogického poradenství. Specifika speciálněpedagogického poradenství v období raného dětství a v předškolním věku. Organizační struktura speciálněpedagogického poradentcví od narození až po vstup do ZŠ - raná intervence, speciálněpedagogická centra. Pojetí speciálněpedagogických center, metody práce, organizace, spolupráce s MŠ a rodinou. Poradce- osobnostní vybavení, rizika práce, s další vzdělávání, spolupráce s ostatními odborníky.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Cílem disciplíny je podání uceleného pohledu na postavení speciálněpedagogického poradenství v kontextu poradenských služeb pro jedince se specifickými potřebami. Teorie poradenství, soudobé pojetí v kontextu zahraničních modelů a platné legislativy. Cíle, metody a prostředky speciálněpedagogického poradenství. Rýmovost speciálně pedagogického poradenství. Specifika speciálněpedagogického poradenství v období raného dětství a v předškolním věku. Organizační struktura speciálněpedagogického poradentcví od narození až po vstup do ZŠ - raná intervence, speciálněpedagogická centra. Pojetí speciálněpedagogických center, metody práce, organizace, spolupráce s MŠ a rodinou. Poradce- osobnostní vybavení, rizika práce, s další vzdělávání, spolupráce s ostatními odborníky.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • LUDÍKOVÁ, L. RENOTIÉROVÁ, M. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: UP.
  • MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
  • Vašek, Š. (2004). Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: Sapientia.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr