Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Potměšil Miloň, prof. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Jurkovičová Petra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem disciplíny je podání uceleného pohledu na postavení speciálněpedagogického poradenství v kontextu poradenských služeb pro jedince se specifickými potřebami. Teorie poradenství, soudobé pojetí v kontextu zahraničních modelů a platné legislativy. Cíle, metody a prostředky speciálněpedagogického poradenství. Rýmovost speciálně pedagogického poradenství. Specifika speciálněpedagogického poradenství v období raného dětství a v předškolním věku. Organizační struktura speciálněpedagogického poradentcví od narození až po vstup do ZŠ - raná intervence, speciálněpedagogická centra. Pojetí speciálněpedagogických center, metody práce, organizace, spolupráce s MŠ a rodinou. Poradce- osobnostní vybavení, rizika práce, s další vzdělávání, spolupráce s ostatními odborníky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je podání uceleného pohledu na postavení speciálněpedagogického poradenství v kontextu poradenských služeb pro jedince se specifickými potřebami. Teorie poradenství, soudobé pojetí v kontextu zahraničních modelů a platné legislativy. Cíle, metody a prostředky speciálněpedagogického poradenství. Rýmovost speciálně pedagogického poradenství. Specifika speciálněpedagogického poradenství v období raného dětství a v předškolním věku. Organizační struktura speciálněpedagogického poradentcví od narození až po vstup do ZŠ - raná intervence, speciálněpedagogická centra. Pojetí speciálněpedagogických center, metody práce, organizace, spolupráce s MŠ a rodinou. Poradce- osobnostní vybavení, rizika práce, s další vzdělávání, spolupráce s ostatními odborníky.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
LUDÍKOVÁ, L. RENOTIÉROVÁ, M. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: UP.
-
MONATOVÁ, L. (2000). Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno : Paido.
-
Vašek, Š. (2004). Špeciálnopedagogická diagnostika. Bratislava: Sapientia.
|