Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
-
Chrastina Jan, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Pastieriková Lucia, Mgr. Ph.D.
-
Müller Oldřich, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem předmětu je prohloubení poznatků studentu v oblastech pedagogiky osob s mentálním postižením. Důraz je kladen zejména na vliv postižení či narušení v oblasti vývoje dítěte, jeho osobnosti a schopností potřebných k výchově a ve vzdělávání. Zaměření taktéž na specifika diagnostického procesu, poradenství pro rodinu osob s mentálním postižením a rehabilitaci.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubení poznatků studentu v oblastech pedagogiky osob s mentálním postižením. Důraz je kladen zejména na vliv postižení či narušení v oblasti vývoje dítěte, jeho osobnosti a schopností potřebných k výchově a ve vzdělávání. Zaměření taktéž na specifika diagnostického procesu, poradenství pro rodinu osob s mentálním postižením a rehabilitaci. V rámci výuky předmětu jsou využívány e-learningové studijní materiály vytvořené při řešení projektu ESF "Tvorba a inovace e-learningových studijních podpor studia speciální pedagogiky" (reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0439).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Müller, O. (2006). Psychopedie - Andragogika. Olomouc: UP.
-
ŠVARCOVÁ, I. (2006). Mentální retardace. Praha: Portál.
-
VALENTA, M., MÜLLER, O. a kol. (2009). Psychopedie. Praha: Parta.
|