Cíle: Studenti se naučí přistupovat k různým typům rovných příležitostí s ohledem na různé typy speciálních vzdělávacích potřeb, používat praktické dovednosti inkluzivního přístupu ve třídě MŠ, identifikovat formy tzv. netypického chování a komunikace u dětí předškolního věku, používat metody paralelních a dalších inkluzivních didakticky orientovaných výukových metod, doporučit poradenské služby zaměřené na inkluzi žáků z heterogenního prostředí. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: odlišovat základní příznaky inkluzivních obtíží v kontextu dítěte i učitele mateřské školy, používat praktické dovednosti inkluzivního přístupu ve třídě MŠ, identifikovat formy odlišné neverbální komunikace u dětí předškolního věku, používat metody paralelních a dalších inkluzivních didakticky orientovaných výukových metod, doporučit poradenské služby zaměřené na inkluzi žáků z heterogenního prostředí, kooperovat s dalšími odborníky participujícími na inkluzivním přístupu, aplikovat základní podpůrná opatření v inkluzi. Témata Metody inkluzivní pedagogiky - specifika inkluzivního vzdělávání v kontextu vybraných typů speciálních vzdělávacích potřeb. Inkluzivní metody výuky v MŠ. Identifikace projevů selhání inkluzivního pedagogického přístupu. Náměty pro diskusi inkluzivní didaktiky v kontextu předškolního věku a přípravy na vstup do primární stupně školy. Analýza inkluzivních případů dobré praxe v rámci zkušeností ČR a EU. Inkluzivní strategie na úrovni mateřské školy ve vztahu ke komunitě rodičů a lokálních obyvatel. Stimulování a plánování osobnostního rozvoje dětí v inkluzi ve vztahu k přechodu na úroveň základní školy.
|