Cílem předmětu je seznámit studenty se základy využití digitálních technologií uplatnitelných v rámci přímé interakce s klientem (děti, žáci, studenti i dospělí jedinci) se senzorickými poruchami a / či narušenou komunikační schopností (NKS). Výukovými tématy budou využití hi-tech prostředků a digitální podpory v práci s jedinci se zrakovým, sluchovým postižením, či NKS. Využity budou zpracované metodické a edukační postupy pro práci se skupinou jedinců s výše uvedenými typy postižení a poruch, které jsou založeny na použití moderních digitálních technologií. Uplatněny budou moderní trendy, zahraniční tendence a publikace v dané oblasti akcentující multidisciplinaritu a interdisciplinární přístup mimo jiné v kontextu pedagogicko-psychosociální a rodinné podpory a facilitace efektivní komunikace. Didaktické zázemí bude využívat specifické digitalizované programy včetně speciálního softwaru, včetně vybraných přístrojových forem podpory ? digitálních technologií s podporou didaktických a metodických pomůcek. Výuka disciplíny bude podpořena její online formou. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|