Předmět: Psychopedie 3

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Psychopedie 3
Kód předmětu USS/HPS3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cíle: Cílem studijního předmětu je seznámit studenty s tématy navazujícími na problematiku teoretických základů oboru Psychopedie. Zejména se jedná o úvod do psychopedické metodologie a psychopedickou diagnostiku, ale také metodologický průnik do referenčního rámce Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví a dalších systémů sloužících k posuzování osob s mentálním postižením či jinou duševní poruchou. Témata: Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví a další klasifikační systémy. Úvod do psychopedické metodologie. Základy psychopedické diagnostiky. Klinické diagnostické prostředky. Testové metody v psychopedické diagnostice. Kazuistika v psychopedii. Čadilová, V., Jůn, H., & Thorová, K. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2. Černá, M. et al. (1995). Kapitoly z psychopedie. Praha: Karolinum. Pipeková, J. (2006). Osoby s mentálním postižením ve světle současných edukativních trendů. Brno: MSD. Matějček, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H & H. Doporučená: Valenta, M., & Krejčířová, O. Psychopedie: kapitoly z didaktiky mentálně retardovaných. Olomouc: Netopejr, 1997. ISBN 80-902057-9-8. Doporučená: Valenta, M., Müller, O., Vítková, M., Kozáková, Z., Strnadová, I., & Mužáková, M. (2009). Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. Praha: Parta. Doporučená: Jeřábek, J., Tupý, J., & Balada, J. (2005). Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání: s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický. Doporučená: Králová, J., & Rážová, E. (2007). Sociální služby a příspěvek na péči: komentář, právní předpisy. Olomouc: ANAG. Doporučená: Katzová, P. (2008). Školský zákon : komentář. Praha : ASPI. Doporučená: (2005). Školství: školy a školská zařízení - školský zákon a vyhlášky, pedagogičtí pracovníci, vysoké školství, výkon ústavní a ochranné výchovy a preventivně výchovné péče : podle stavu k. Ostrava: Sagit. Povinná literatura je vyznačena tučně

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Speciální pedagogika se zaměřením na expresivní přístupy (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní