Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Oblast klinických a testových diagnostických metod. Zvláštní pozornost je věnována diagnostické hodnotě kresby včetně kresebných testů zaměřených na snímání intelektu, dále projektivním testům a testům zaměřeným na specifické funkce a dovednosti. Studenti rovněž získají přehled o dalších základních testech používaných v poradenství a seznámí se se základními vnitřními i vnějšími podmínkami úspěšně provedené diagnostiky. V rámci předmětu budou také probrány nejčastější chyby, kterých se dopouští diagnostik. Studenti rovněž získají představu o tom, jak lze využít kvantitativní a kvalitativní přístupy při snímání konkrétní diagnózy a jak lze tyto přístupy kombinovat, aniž by došlo ke zkreslení finálního diagnostického závěru.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Výuka předmětu je zaměřena zejména na oblast klinických a testových diagnostických metod. Zvláštní pozornost je věnována diagnostické hodnotě kresby včetně kresebných testů zaměřených na snímání intelektu, dále projektivním testům a testům zaměřeným na specifické funkce a dovednosti. Studenti rovněž získají přehled o dalších základních testech používaných v poradenství a seznámí se se základními vnitřními i vnějšími podmínkami úspěšně provedené diagnostiky. V rámci předmětu budou také probrány nejčastější chyby, kterých se dopouští diagnostik. Studenti rovněž získají představu o tom, jak lze využít kvantitativní a kvalitativní přístupy při snímání konkrétní diagnózy a jak lze tyto přístupy kombinovat, aniž by došlo ke zkreslení finálního diagnostického závěru.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Valenta,M-Michalík,J. Speciálněpedagogická diagnostika.
|