Předmět: Diagnostics in Special Pedagogy

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Diagnostics in Special Pedagogy
Kód předmětu USS/FUSPD
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Oblast klinických a testových diagnostických metod. Zvláštní pozornost je věnována diagnostické hodnotě kresby včetně kresebných testů zaměřených na snímání intelektu, dále projektivním testům a testům zaměřeným na specifické funkce a dovednosti. Studenti rovněž získají přehled o dalších základních testech používaných v poradenství a seznámí se se základními vnitřními i vnějšími podmínkami úspěšně provedené diagnostiky. V rámci předmětu budou také probrány nejčastější chyby, kterých se dopouští diagnostik. Studenti rovněž získají představu o tom, jak lze využít kvantitativní a kvalitativní přístupy při snímání konkrétní diagnózy a jak lze tyto přístupy kombinovat, aniž by došlo ke zkreslení finálního diagnostického závěru.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Výuka předmětu je zaměřena zejména na oblast klinických a testových diagnostických metod. Zvláštní pozornost je věnována diagnostické hodnotě kresby včetně kresebných testů zaměřených na snímání intelektu, dále projektivním testům a testům zaměřeným na specifické funkce a dovednosti. Studenti rovněž získají přehled o dalších základních testech používaných v poradenství a seznámí se se základními vnitřními i vnějšími podmínkami úspěšně provedené diagnostiky. V rámci předmětu budou také probrány nejčastější chyby, kterých se dopouští diagnostik. Studenti rovněž získají představu o tom, jak lze využít kvantitativní a kvalitativní přístupy při snímání konkrétní diagnózy a jak lze tyto přístupy kombinovat, aniž by došlo ke zkreslení finálního diagnostického závěru.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Valenta,M-Michalík,J. Speciálněpedagogická diagnostika.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr