Předmět: Special Education of People with Physical Disability 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Special Education of People with Physical Disability 2
Kód předmětu USS/FUSO2
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kantor Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět navazuje na teoretické základy z oblasti jako vědního oboru a propedeutických disciplín, se kterými se student seznámil v rámci předmětu Somatopedie 1. Předmět se specializuje na oblast speciálněpedagogické intervence u osob s omezením hybnosti. Cílem výuky je porozumění teoretického zázemí i osvojení specializovaných postupů u této skupiny osob. Mezi základní cíle předmětu patří vymezit didaktické a metodické postupy poradenství a edukace žáků s omezením hybnosti, podat přehled forem a specifik edukačního procesu u této skupiny žáků a osvojit si diagnostické, edukační, terapeutické, kompenzační, interakční a stimulační metody používané v rámci práce speciálního pedagoga (somatopeda). Zabývá se také poradenstvím v jiných rezortech, zejména poradenstvím v rámci sociálních služeb. Výukové teze: - Koncepce poradenské péče u žáků s omezením hybnosti, práce speciálního pedagoga (somatopeda) v poradenských zařízeních a speciálněpedagogická diagnostika žáků s omezením hybnosti. - Edukace žáků s omezením hybnosti (inkluzivní vzdělávání a edukace ve specializovaných zařízeních, legislativa a kurikulární dokumenty v rezortu školství, edukační formy, metody, prostředky a procesy). - Edukační, terapeutické, kompenzační, interakční a stimulační metody používané u žáků s omezením hybnosti (bazální stimulace, strukturované učení, Snoezelen, polohování a přesuny, alimentační techniky a postupy z Bobath konceptu, využití kreativních prostředků při edukaci, alternativní a augmentativní komunikace, behaviorálně orientované postupy atd.). - Moderní přístupy v diagnostice a intervenci (dynamická diagnostika a její ukázky, teorie zprostředkovaného učení, teorie strukturální kognitivní modifikace, FIE a další). - Poradenství v oblasti sociálních služeb, specifika poradenského procesu u různých věkových kategorií osob s omezením hybnosti.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr