Předmět: Sensory Education of Disabled Children

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Sensory Education of Disabled Children
Kód předmětu USS/FUSMV
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
  • Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Obsahem disciplíny je, aby se studenti postupně seznámili se základní problematikou smyslové výchovy postižených osob, a to jak v období raném, předškolním, školním i v období, kdy postižené osoby již dosáhly dospělosti. Smyslová výchova je základním předpokladem pro rozvoj komunikace, učení, paměti atd. Posluchači si mají během výuky osvojit jak teoretické, tak praktické poznatky, aby tyto mohli dále využívat v praxi při výuce postižených osob.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou smyslové výchovy v předškolním věku a jeho nezbytností pro optimální rozvoj těchto dětí. Výukové teze: " Vyšší a nižší kompenzační činitele, a to u dětí s vícenásobným postižením. " Vyšší a nižší kompenzační činitele u dětí se zrakovým postižením. " Vyšší a nižší kompenzační činitele u dětí se sluchovým postižením. " Prevence vzniku a rozvoje těchto postižení, včetně prevencí specifických poruch učení. " Praktická cvičení pro komplexní přehled o dané problematice.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Finková, Mitrychová, Růžičková, Stejskalová. osoby se zrakovým postižením v procesu komunikace.
  • Finková, Růžičková, Stejskalová. Dítě se zrakovým postižením v raném a předškolním věku.
  • LOOSEOVÁ, A.; PIEKERTOVÁ, N.; DIENEROVÁ, G. (2001). Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál.
  • MLČÁKOVÁ, R. (2009). Grafomotorika a počáteční psaní.. Praha: Grada Publishing.
  • SYNEK, F. (2004). Říkáme si s dětmi. Praha: ArchArt.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr