Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Chrastina Jan, doc. Mgr. et Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem disciplíny je osvojení si základních principů, prostředků, technik a metod využitelných v oblasti samostatného pedagogického (speciálněpedagogického) šetření. Důraz je kladen na zvládnutí metodologie výzkumu ve všech jeho složkách.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je osvojení si základních principů, prostředků, technik a metod využitelných v oblasti samostatného pedagogického (speciálněpedagogického) šetření. Důraz je kladen na zvládnutí metodologie výzkumu ve všech jeho složkách. Výukové teze: " Empirický pedagogický výzkum. " Měření pedagogických jevů. " Stanovení cílů šetření a pracovních hypotéz. " Metody získávání faktů. " Statistické metody používané při ověřování platnosti hypotéz. " Závislost mezi jevy při nominálním měření. " Závislost mezi pozorovanými jevy při ordinálním měření. " Závislost mezi jevy při intervalovém a poměrovém měření. " Formální stránka zpracování výzkumné zprávy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
Chráska,M. Úvod do pedagogického výzkumu.
|