Souvislá speciálně pedagogická praxe 2 navazuje na jedné straně na praxe předcházející, studenti při ní zužitkují informace a zkušenosti nabyté v jejich průběhu, na straně druhé navazuje také na teoretickou pedagogickou a speciálně pedagogickou přípravu probíhající v přednáškách a seminářích. Souvislá praxe bude primárně probíhat ve školách a školských poradenských zařízeních pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami předškolního věku, variantně v zařízeních sociálních služeb či zařízeních dalších, vždy však určených pro děti se speciálními potřebami předškolního, případně raného věku. Organizačně se bude jednat o úvodní náslechy a především následnou samostatnou výuku pod vedením odpovědného pracovníka zařízení. V průběhu této praxe budou mít studenti příležitost osvojit si základní vyučovací, výchovné, reedukační a kompenzační techniky potřebné pro samostatné organizování a naplňování výchovných, vzdělávacích a rehabilitačních cílů. Jedním z cílů souvislé praxe je i formování vztahu studentů k speciálně pedagogické práci, k chápání kognitivních, psychických, fyzických, sociálních a emocionálních potřeb dětí se speciálními vzdělávacími potřebami předškolního věku. Studenti budou vedeni k aktivní práci s dokumentací školy a dětí - např. školním vzdělávacím plánem, budou se podílet na převodu cílů školního vzdělávacího plánu do plánů na určité období (měsíc, týden), osvojí si práci s individuálními vzdělávacími plány.
|