Cílem disciplíny je připravit studenty na efektivní vytváření požadovaných klíčových kompetencí, které jsou formulovány ve vzdělávacích programech a kurikulárních dokumentech pro edukaci dětí se sluchovým postižením předškolního věku. Seznámit studenty se specifickými postupy, které povedou k dosažení stanovených vzdělávacích cílů při respektování individuálních kognitivních a senzorických dispozic dětí se sluchovým postižením ve výchovných a vzdělávacích zařízeních pro sluchově postižené a v podmínkách integrace. Obsahová stránka výuky zahrnuje seznámení se způsoby, prostředky a postupy vytváření funkčního dorozumívacího systému, který umožní dítěti se sluchovým postižením předškolního věku získat náležité klíčové kompetence a komunikační kompetence ve vizuálněmotorických a audioorálních dorozumívacích systémech. Součástí výuky je osvojení specifických dorozumívacích dovedností nezbytných pro funkční komunikaci s dětmi se sluchovým a dalším přidruženým postižením zraku, intelektu a hybnosti. Výukové teze: " Specifika kurikula dětí se sluchovým postižením předškolního věku. " Vytváření klíčových kompetencí dětí předškolního věku v kontextu druhu a stupně sluchového postižení. " Obecné předpoklady vytváření komunikačních kompetencí dětí se sluchovým postižením předškolního věku. " Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - audioorální komunikační systémy. " Postupy, způsoby a prostředky vytváření jazykové kompetence - vizuálněmotorické komunikační systémy " Specifika rozvoje vizuální percepce dětí se sluchovým postižením. " Připravenost dětí se sluchovým postižením k zahájení povinné školní docházky.
|