Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Valenta Milan, prof. PaedDr. Ph.D.
-
Svoboda Pavel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Disciplína navazuje a prohlubuje diskurz SPP diagnostiky, dále rozšiřuje povědomí studenta a jeho dovednosti v oblasti stanovení míry SVP a stupně podpory u dítěte, žáka či klienta s MP či oslabením kognitivního výkonu. Výukové teze: Katalogy stanovení míry SVP Domény diagnostického katalogu Klinické prostředky a jejich kvantifikace Testové prostředky při stanovení míry podpory v edukaci Systém Diagtis a transformační schémata
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Disciplína podává vhled do speciálněpedagogické diagnostiky a to jak normativní, tak i formativní. Výukové teze: " Pojetí a stratifikace speciálněpedagogické diagnostiky " Institucionální zabezpečení SPP diagnostiky " Podmínky a principy SPP diagnostiky " Personální zabezpečení diagnostiky " Instrumentář metod a postupů SPP diagnostiky " Nestandardizované prostředky diagnostiky " Analýza produktů - hra a kresba v diagnostice " Testové metody
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
|
Doporučená literatura
|
-
Valenta,M. - Muller, O. a kol. Psychopedie.
-
Valenta,M.-Michalík,J. Speciálněpedagogická diagnostika.
|