Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kroupová Kateřina, PhDr. Ph.D.
-
Finková Dita, doc. Mgr. Ph.D.
-
Karunová Hana, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Předmět je orientován na získání základních poznatků z oblasti speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením (terminologie, klasifikace, příčiny, projevy a důsledky zrakového postižení, komplexní služby pro osoby se zrakovým postižením atd.).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
The course is focused on acquiring basic knowledge in the field of special education of people with visual impairment (terminology, classification, causes, symptoms and consequences of visual impairment, comprehensive services for persons with visual impairment etc.).
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Finková, D., Ludíková, L., & Stoklasová, V. (2007). Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Regec, V., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2012). Speciální pedagogika se zaměřením na možnosti rozvoje a podpory osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Finková, D., Stoklasová, V., & Stejskalová, K. (2009). Úvod do speciální pedagogiky osob se zrakovým postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Hycl, J. (1999). Oftalmologie: minimum pro praxi. Praha: Triton.
-
Regec, V., & Stejskalová, K. (2012). Komunikace a lidé se specifickými potřebami. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Schindlerová, O. a kol. (2007). Kapitoly ze sebeobsluhy nevidomých a slabozrakých.. Praha : Tyfloservis.
-
WEINER, P. (2006). Prostorová orientace zrakově postižených.. Praha. UK IRZP.
|