Předmět: Special Education of Persons with Emotional Problems and Behavioural Disorders

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Special Education of Persons with Emotional Problems and Behavioural Disorders
Kód předmětu USS/EUETP
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Michalík Jan, prof. PaedDr. Ph.D.
  • Lehnertová Michaela, Mgr.
  • Spěváček Jan, Mgr.
  • Polínek Martin Dominik, Mgr. Ph.D.
  • Polínková Zdeňka, Mgr.
  • Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
  • Hutyrová Miluše, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Koncepce oboru, postavení v systému věd, pojmové vymezení a terminologie. - Systém a organizace zařízení pro osoby cílových skupin oboru. - Rodina jako rizikový faktor vzniku problémového chování dítěte, ústavní a ochranná výchova, výkon sociálně právní ochrany dětí a mládeže - Poruchy chování klasifikace, terminologie, etiologie, vývojová podmíněnost, možnosti intervence. - Hypekinetické poruchy klasifikace, terminologie, etiologie, vývojová podmíněnost, možnosti intervence. - Typy rizikového a problémového chování. - Sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, příčiny, prevence, projevy, intervenční programy, specifika romské rodiny a romského dítěte v kontextu školního vzdělávání a předškolní přípravy. - Syndrom CAN týrání, sexuální zneužívání, zanedbávání příčiny, projevy, diagnostika, možnosti intervence, ochrana a prevence. - Emoční poruchy a jiné psychické poruchy. - Prevence rizikového chování ve školách a školských zařízeních, programy specifické a nespecifické primární prevence. .

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
Introduction to special education of persons with emotional Problems and behavioural disorders.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • BENDL, S. (2003). Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV.
  • HUTYROVÁ, M. (2006). Etopedie pro výchovné pracovníky. Univerzita Palackého v Olomouci.
  • MICHALOVÁ, Z. (2007). Sondy do problematiky specifických poruch chování. Havlíčkův Brod: Tobiáš.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr