Název předmětu | Technical Aids in Practice |
---|---|
Kód předmětu | USS/EBTPP |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Angličtina |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
The aim of the course is to introduce the importance and ways of classification of technical compensatory aids for people with a disability. They play an irreplaceable role in the life of these people and contribute to some extent to elimination of the negative impacts of the individual physical, perceptive or other disorders or impairments. After successful completion of the course, students should be able to explain the importance of technical compensatory aids for people with a disability, be aware of the individual ways of classification of technical compensatory aids, know the basic types of aids according to the type of disability, and be acquainted with the basic procedure a person with a disability needs to undergo to receive a compensatory aid. Syllabus: " The importance and classification of compensatory aids for people with a disability. " Availability and allocation of compensatory aids for people with a disability. " Technical compensatory aids for people with hearing impairment. " Technical compensatory aids for people with visual impairment. " Technical compensatory aids for people with limited mobility. " Technical aids and devices in speech therapy. " Technical compensatory aids in the process of alternative and augmentative communication.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Special Needs Education - Intervention (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Secondary School Teacher Training in Special Needs Education (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |