Název předmětu | Etopedie 2 |
---|---|
Kód předmětu | USS/DET2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 2 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
- Nápadné, rizikové a problémové chování teoretický a terminologický vhled do problematiky, klasifikační systémy. - Školská legislativa a možnosti integrace žáka se zdravotním a sociálním znevýhodněním, současné otázky řešení inkluzivního vzdělávání v ČR. - Fenomén kázně nekázně ve škole, propojení klimatu ve třídě a kázně, autorita učitele, kázeňské prostředky, opatření podporující kázeň žáků. - Typy rizikového chování a jeho projevy např. záškoláctví, šikana a projevy agrese, rasismus a xenofobie. - Typy problémového chování a jeho projevy např. negativismus, lhaní, krádeže, útěky, toulání. - Poruchy chování klasifikace, terminologie, etiologie, vývojová podmíněnost, možnosti intervence. - Hyperkinetické poruchy klasifikace, terminologie, etiologie, vývojová podmíněnost, možnosti intervence. - Agrese a agresivita etiologie, klasifikace, možnosti intervence. - Šikana etiologie, vymezení, formy, stadia vývoje, účastníci. Kyberšikana. - Šikana strategie první pomoci, školní program proti šikanování, minimalizace šikany, intervenční programy.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je teoretický i praktický vhled do problematiky projevů nápadného, rizikového a problémového chování v kontextu vývoje jedince. Bude akcentována základní problematika oboru v jeho užším pojetí poruchy chování a hyperkinetické poruchy.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně. |
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|