Předmět: Základy speciální pedagogiky pro muzikoterapeuty 2

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Základy speciální pedagogiky pro muzikoterapeuty 2
Kód předmětu USS/CZP2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Regec Vojtech, doc. PhDr. Ph.D.
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Jeřábková Kateřina, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Studijní předmět základy speciální pedagogiky pro muzikoterapeuty 2 navazuje na studijní předmět Základy speciální pedagogiky 1, rozvíjí a prohlubuje u studentů povědomí o současné speciální pedagogice. Obdobně jako u předmětu předcházejícího má i tento za cíl poskytnout studentům poznatky, které jim umožní orientovat se v navazujících speciálněpedagogických disciplínách. Struktura předmětu na straně jedné kopíruje jednotlivá období vývoje osob s postižením či znevýhodněním a speciálně pedagogickou péči svázanou s tím kterým obdobím, na straně druhé uvádí studenty do problematiky jednotlivých speciálně pedagogických oborů. Tematické okruhy: - Uvedení do systému péče poskytované základními resorty v České republice (zdravotnický, školský, sociální resort). - Úvod do speciálně pedagogické diagnostiky. - Úvod do speciálně pedagogického poradenství. - Rodina dítěte se speciálními potřebami, osoby pečující o osobu s postižením či znevýhodněním. - Raný a předškolní věk dítěte se speciálními potřebami, raná péče. - Školní věk žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami. - Dospělost a období sénia u osob s postižením či znevýhodněním. - Úvod do problematiky sociálních služeb. - Speciální pedagogika osob s mentálním postižením. - Speciální pedagogika osob se sluchovým postižením. - Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. - Speciální pedagogika osob s omezením hybnosti. - Speciální pedagogika osob s psychosociálním ohrožením a narušením. - Speciální pedagogika osob s narušenou komunikační schopností. - Speciální pedagogika osob s parciálními nedostatky. - Speciální pedagogika osob s kombinovaným postižením. - Speciální pedagogika osob mimořádně nadaných.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází