Název předmětu | Vývojová muzikoterapie 2 |
---|---|
Kód předmětu | USS/CVM2 |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět obsahově navazuje na předmět s názvem Vývojová muzikoterapie 1. Rozšíří znalosti a dovednosti studentů o přístup Kreativní muzikoterapie Nordoff-Robbins, který patří mezi stěžšjní muzikoterapeutické přístupy u osob se speciálními vzdělávacími potřebami. Navíc vzhledem ke skutečnosti, že C. Robbins byl speciální pedagog, lze nalézt také významné publikace spojené s tímto přístupem, které jsou zaměřeny přímo do oblasti muzikoterapie a speciální pedagogiky. V rámci přednášek budou mít studenti možnost seznámit se s teoretickými východisky tohoto přístupu, s jeho základními terapeutickými technikami a se specifiky terapie vzhledem k různým skupinám klientů, terapeutickým cílů atd. Pozornost při cvičeních bude kromě praktické aplikace technik a postupů dle metodiky Kreativní muzikoterapie věnována spolupráci v terapeutickém týmu (terapeut a koterapeut), struktuře pro muzikoterapeutická setkání, improvizačním technikám, konceptu "hudebního dítěte" a jeho aktivaci v terapii, postupům pro rozvoj hudebních schopností terapeutů a technikám pro hudební participaci klientů.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|