Předmět Příprava a reflexe muzikoterapeutické praxe 1 předchází a následuje po předmětu Muzikoterapeutická praxe 1 a navazuje na předmět Skupinová supervize 1. Cílem předmětu je objasnit strukturu muzikoterapeutického procesu a jednotlivých procedurálních fází terapie (hodnocení, plánování terapie, implementace terapeutického plánu a evaluace terapeutického procesu). Předmět dále seznámí studenty se základními etickými požadavky pro výkon muzikoterapeutické profese, které vycházejí z etického kodexu Evropské muzikoterapeutické konfederace a Americké muzikoterapeutické asociace. Dále nastíní vztahy etiky v muzikoterapii s etikou ve zdravotnických, pedagogických a sociálních profesích. S ohledem na etické požadavky představí problematiku multikulturality, respektu k diversitě a požadavky na terapii u klientů s různým typem speciálních potřeb, národnosti, mateřského jazyka, náboženství, hodnotové orientace, pohlaví, věku a jiných typů jinakostí. Předmět také nabídne základní teoretické znalosti o klinické supervizi a její roli pro muzikoterapeutickou praxi. Studenti se naučí rozlišovat klinickou supervizi od jiných typů supervize a náhledové/konzultativní práce mimo klinickou oblast, např. supervize výzkumu, integrovaná supervize, mentoring, intervize atd. seznámí se s požadavky na výkon supervize a se specifiky muzikoterapeutické supervize. V rámci předmětu pomůže vyučující vybrat studentům vhodný typ zařízení pro praxi, seznámí je se specifiky dané instituce a objasní nároky, které budou na studenty v daném typu instituce kladeny. Po skončení praxe budou prostřednictvím reflexe praxí ve skupině sdíleny zkušenosti studentů.
|