Název předmětu | Pedagogika založená na umění |
---|---|
Kód předmětu | USS/CPUM |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Magisterský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět seznámí studenty s integrací umění do vzdělávání, která je obsahem pedagogiky založené na umění. V úvodu se výuka změří na význam a současné postavení pedagogiky založené na umění v současném vzdělávacím systému. Mezi teoretickými základy pedagogiky založené na umění budou představeny výchozí teorie v pedagogické a vývojové psychologii J. Piageta, L. Vygotského, S. Greeenspana, v teorii mnohočetné inteligence H. Gardnera, v neuropsychologických teoriích atd. Budou vysvětleny úzké interdisciplinární vztahy s příbuznými pedagogickými a uměleckými disciplínami a dále s kreativním dramatem (s výchovnou dramatikou), s filetickými přístupy (artefiletika), s terapeutickým uměním atd. Dále budou prezentovány praktické projekty a příklady integrace umění do vzdělávání. Ve cvičeních si budou moci studenti vyzkoušet vytvoření návrhu vyučovacích hodin či projektů s integrací umění.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|