Předmět: Úvodní exkurze do spec.ped. zařízení

» Seznam fakult » PDF » USS
Název předmětu Úvodní exkurze do spec.ped. zařízení
Kód předmětu USS/AUEX
Organizační forma výuky Exkurze
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
  • Kozáková Zdeňka, doc. Mgr. DiS., Ph.D.
Obsah předmětu
Cílem předmětu Úvodní exkurze do speciálních zařízení je úvodní seznámení studentů s různými typy organizací poskytujících speciálněpedagogickou podporu dospělým osobám se zdravotním postižením nebo sociálním znevýhodněním. Obsahovou náplň exkurzí tvoří návštěva tři různých speciálněpedagogických zařízení zaměřených na různé cílové skupiny dospělých klientů. Sledována je zejména obsahová a organizační struktura, aplikace metod a postupů v rámci speciálněpedagogického procesu, materiálně technická vybavenost, dokumentace a týmová spolupráce. Absolvování exkurze poskytne studentovi úvodní seznámení s různými typy organizací a služeb a možnost odpovědnější a přesnější volby zaměření dalšího studia.

Studijní aktivity a metody výuky
Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu Úvodní exkurze do speciálních zařízení je úvodní seznámení studentů s různými typy organizací poskytujících speciálněpedagogickou podporu dospělým osobám se zdravotním postižením nebo sociálním znevýhodněním. Obsahovou náplň exkurzí tvoří návštěva tři různých speciálněpedagogických zařízení zaměřených na různé cílové skupiny dospělých klientů. Sledována je zejména obsahová a organizační struktura, aplikace metod a postupů v rámci speciálněpedagogického procesu, materiálně technická vybavenost, dokumentace a týmová spolupráce. Absolvování exkurze poskytne studentovi úvodní seznámení s různými typy organizací a služeb a možnost odpovědnější a přesnější volby zaměření dalšího studia.
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta

Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
Doporučená literatura
  • Bednář, M. (2012). Kvalita v sociálních službách. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Čámský, P., Sembdner, J., & Krutilová, D. (2011). Sociální služby v ČR v teorii a praxi. Praha: Portál.
  • HARTL, P. (1999). Kompendium pedagogické psychologie dospělých. Praha: Karolinum.
  • Jeřábková, K. (2013). Komplexní péče o člověka s postižením či znevýhodněním. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Malík Holasová, V. (2014). Kvalita v sociální práci a sociálních službách. Praha: Grada Publishing.
  • Matoušek, O., & Křišťan, A. (2013). Encyklopedie sociální práce. Praha: Portál.
  • Matoušek, O. (2013). Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr