Vyučující
|
-
Langer Jiří, doc. Mgr. Ph.D.
-
Růžička Michal, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pojem penologie, předmět, penologie a vztah k jiným oborům. Druhy trestů podle zákona č. 40/2009. Resocialozace, její předmět a cíle v trestech odnětí svobody. Charakteristika krátkých, střednědobých a dlouhodobých trestů odnětí svobody a výjimečného trestu. Programy zacházení s odsouzenými pachateli trestných činů k výkonu trestu odnětí svobody a jejich stručná charakteristika. Faktory omezující účinnost programů zacházení. Risk assesment, prisonizace, institucionalizace. Následná péče.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení se základy penologie, pojetím trestu a trestání v současnosti a principy práce s odsouzenými ve VTOS
Výstupy předmětu vycházejí z dílčího profilu absolventa vztahujícího se k dané disciplíně.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška
Splnění podmínek stanovených vyučujícím předmětu na začátku semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
BENDL, S. (2003). Prevence a řešení šikany ve škole. Praha: ISV.
-
HUTYROVÁ, M. (2006). Etopedie pro výchovné pracovníky. Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Vojtová, V. (2005). Přístupy k poruchám emocí a chování v součastnosti. Brno: Masarykova univerzita.
|