Předmět: Didaktika němčiny B

» Seznam fakult » PDF » UCJ
Název předmětu Didaktika němčiny B
Kód předmětu UCJ/WDN2Y
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dömischová Ivona, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studijní literatura: DÖMISCHOVÁ, Ivona. (2013). Didaktik I. Soubor pro LMS. (studijní opora). PdF UP v Olomouci. HENDRICH, J. a kol. (1988). Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství. Janíková, Věra. (2000). Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. Brno: Masarykova univerzita. JANÍKOVÁ, Věra. (2010). Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache. Eine Einführung. Brno: Masarykova Univerzita. JANÍKOVÁ, Věra a BARTOŇOVÁ, Miroslava. (2003). Výuka německého jazyka u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova Univerzita. Doporučená: JUNG, Lothar. (2001). 99 Stichwörter zum Unterricht. Deutsch als Fremdsprache. Obsahuje bibliografii. Ismaning: Max Hueber Verlag. ISBN 3-19-007438-0. MAIER, W. (1995). Fremdsprachen in der Grundschule. München: Langenscheidt. SCHERLING, Theo; Schuckall. (1992). Mit Bildern lernen. Handbuch für den Fremdsprachenunterricht. Berlin: Langenscheidt.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je vytvářet a efektivně implementovat do výuky cizího jazyka různé druhy obrazového materiálu jako prostředků vizualizace. Rozvíjet slovní zásobu s ohledem na věkovou kategorii žáka mladšího školního věku. Pracovat se žáky se SVP v cizojazyčné výuce. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni adekvátně využívat obrazový materiál ve výuce cizího jazyka, vytvářet výukové aktivity pro žáky mladšího školního věku, které implementují různé druhy obrazového materiálu. Rozvíjet slovní zásobu žáků v oblastech a tématech odpovídajících jejich věku a jazykové úrovni. Studenti by měli být schopni vhodně a efektivně pracovat se žáky se SVP v rámci cizojazyčné výuky.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Didakticko-metodické zpracování vyučovací hodiny. Ústní zkouška.
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr