|
Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Řeřichová Vlasta, doc. PhDr. CSc.
|
|
Obsah předmětu
|
- Role literatury pro děti a mládež v rozvoji dětského čtenářství a utváření axiologického systému žáka základní školy. - Tradice, modernita a postmodernita v literatuře pro děti a mládež. - Proměny obrazu dětství a dospívání v české a světové literatuře pro děti a mládež. - Genderová problematika v české a světové literatuře pro děti a mládež a její reflexe v edukačním procesu základní školy. - Etické hodnoty v literatuře pro děti a mládež a možnosti jejich využití v edukačním procesu základní školy. - Reflexe multikulturní společnosti v literatuře pro děti a mládež a pedagogické praxi. - Humor v literatuře pro děti a mládež jako literárnědidaktická kategorie. - Formativní potenciál současné young adult literatury. - Aktuální trendy v české a světové teorii a kritice literatury pro děti a mládež, jejich reflexe v pedagogické praxi.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - ocenit roli literatury pro děti a mládež v rozvoji dětského čtenářství a utváření axiologického systému žáka základní školy; - posoudit základní vývojové tendence literatury pro děti a mládež s akcentem na její aktuální stav; - shrnout a posoudit vývojové tendence v zobrazování dětství a dospívání v české a světové literatuře pro děti a mládež; - zhodnotit zastoupení genderové problematiky v české a světové literatuře pro děti a mládež a její reflexi v edukačním procesu základní školy; - posoudit tematizaci etických hodnot v literatuře pro děti a mládež a navrhnout možnosti využití v edukačním procesu základní školy; - zhodnotit reflexi multikulturní společnosti v literatuře pro děti a mládež a v pedagogické praxi; - ocenit humor v literatuře pro děti a mládež jako literárnědidaktickou kategorii; - zhodnotit formativní potenciál současné young adult literatury; - posoudit aktuální trendy v české a světové teorii a kritice literatury pro děti a mládež a možnosti jejich reflexe v pedagogické praxi.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
|
Doporučená literatura
|
|